La Patum és el primer dijous després de l’octava del cinquantè dia del primer diumenge després del pleniluni que succeeix a l’equinocci de primavera.

divendres, 25 de desembre del 2009

Un final feliç

Aquest és el final d'una etapa, d'un semestre, d'una assignatura (Gestió de la informació i TIC).

Vaig començar positivament el blog, tot i que no n'havia tingut mai cap i no sabia com funcionava, això de les noves tecnologies a mi no se'm dona del tot malament, crec que em se defensar força bé. Quan vaig començar a veure que no em sonava res, que ens parlava amb paraules estranyes i tot em començava a sonar xinès, li vaig agafar una mica de por, m'ho havien d'explicar tot pas per pas i això em suposava fer un pas enrere sobre els meus coneixements ja que de cop i volta veia com no entenia res sobre un tema que mitjanament dominava, les noves tecnologies.
De mica en mica, me'n vaig sortir i li vaig agafar el truc a això de tenir un blog, les seves parts, el funcionament,...

Tot i que això d'haver-ho d'actualitzar sovint "obligatoriament" no m'acabava d'agradar gaire, ja que a mi aquestes coses m'agrada fer-ho al meu ritme, però de tot se n'aprèn i en podem treure experiències positives, en aquest cas per exemple que ara se que tinc tot una serie de recursos al blog per si algun altre cop les vull utilitzar i això m'agrada, ja que són programes, pagines... amb les que he treballat i se el profit que li puc treure.

De tot aquest aprenentatge en puc fer una valoració bastant positiva, potser més i tot del que n'esperava al principi, i fins i tot m'agradaria continuar-lo al llarg de la carrera o si més no d'aquest curs, ja que d'aquesta manera puc tenir en una pagina tot de recursos que em poden ser útils en un futur. Tot i que no sé si la feina i el temps m'ho permetran.



--------------------------------------------------------------------------------


Hi ha dues intervencions les quals n'estic especialment orgullosa, no tan sols de la feina que he pogut fer, ja sigui més o menys elaborada, sinó per la informació que m'ha aportat en quant a recursos per a un futur en la meva professió com a educadora infantil.

Una d'elles ha estat el Windows Movie Maker, que tot i que la meva pràctica no ha estat molt elavorada però he pogut fer proves i he après a fer funcionar un dels programes els quals serveix per fer una de les coses que sempre m'havia tingut molt intrigada: com fer un video amb fotos que tinc, afegir afectes i música. (Veure entrada Windows Movie Maker).

L'altre intervenció que m'agradaria destacar, i aquesta crec que és el recurs que més m'ha agradat aprendre, utilitzar i gaudir de la pràctica ha estat el programa JClic, ja que sempre he vist els infants com jugaven amb les aplicacions i jo em quedava meravellada pensant les mil coses que es podien fer.
Ara sé que els infants no només poden aprendre amb totes les aplicacions existents i que trobo tant interessants sinó que puc crear-ne la meva pròpia, tal i com he explicat a la meva entrada sobre el JClic.
D'aquesta intervenció no solament n'estic orgullosa del que après sinó del treball que he fet, tot i que no és res fantàstic ni de l'altre món però he gaudit molt realitzant-ho i crec que serà un recurs que recomanaré a tothom qui pugui.



Espero que els que més o menys m'heu anat seguint hagueu pogut aprendre tantes coses noves com jo, ja que com va dir en Jordi Simón: "el futur són les noves tecnologies, sinó com us expliqueu que només d'entrar a l'Abacus ens vulguin vendre lectors de llibres digitals?"

Gràcies a en Jordi Simón per tots aquells coneixements nous i no tan nous que ens ha ensenyat aquest semestre sobre les Noves Tecnologies, i a totes aquelles persones que m'han ajudat a entendre-les una mica millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada